Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 28 juli 2008

STORFISKARE - JAG??

Imorse drog grabbsen iväg till en tjärn och fiskade.. men var rätt dött där.. Kom hem fisklösa..!!

Jag, älskling och Mandis drog in en sväng till Hassela och handlade, behövde ny välling..!!

Sen då vi kom hem drog vi alla ut med båten, alla stugor här på Udden hade fått strömavbrott så lika bra att dra ut..
- Blev en fisketur - gissa vem som drog upp den fetaste abborren av ALLA på hela semestern?? :-D :-D Den vägde nästan 600g ..!!! Asfet..!! Nästan så jag måste offra mig att äta den.. hehe..

Hem och käkade skaldjurs grillspett till lunch *mums* Snodde ihop en rabarberpaj oxå till kvällen..!

Sen drog jag och Älskling ut på en barnfri fisketur, Farmor fick natta Mandis - gick självklart bra!! Ni ska bara veta hur kul d var och fiska ikväll - det nappade innan vi ens hunnit lägga i flötet.. helt GALET..!! Abborrarna var som tokiga!! Dom var riktigt stora och fina oxå!! Kunde inte kasta tillbaka alla ju.. sparade en full hink och kastade tillbaka kanske 2 hinkar.. :-o När masken tog slut fick vi fiska på fisköga.. :-o Trots att jag fiskat mycket och är norrlänning klarar jag inte av att sätta på mask och framförallt inte fiskögon.. men mest för att jag är så fruktansvärt krokrädd.. Okej, fiskögat ville jag helst inte ta på heller.. *bläää*

Hade gjort ordning färdigbladad colagrogg till Älskling och White Russian till mig - i pet flaskor - riktigt norrländskt enligt Älskling... hehe.. Men hann ju knappt dricka, det nappade ju KONSTANT!!! :-D

Underbart varmt och soligt kvällsväder, riktigt romantiskt ute på sjön - välbehövligt att komma iväg själva en stund. Komma ifrån trotsiga tonåringar en stund :-o



Imorrn ska vi dra in till Sundsvall, måste på Lindex och hämta ut mitt paket som jag beställt - kläder till Mamma och till Mandis ;-)

Hinner nog med lite shopping oxå......
Oj, lååångt inlägg - sorry..!! Nu när ni läst klart är ni alla säkert så sömniga så Natti Natti ;-)

0 kommentarer:

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos