Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
torsdag 29 maj 2008

VARNING

Måste bara varna ALLA för att handla av Pippilotta.se..!!!!

Första misstaget - hade beställt flera saker i ett paket, fick det ganska fort. Hade betalt allt i förskott, i paketet saknades TVÅ produkter!? Men inget meddelande om att det var restat eller att jag skulle få tillbaka några pengar. Det hade dom HELT missat!! Efter många om och men fick jag iaf tillbaka pengarna.

Andra misstaget - Jag beställde ett par barn stövlar och vantar till Mandis från dom i mars - 08
men fortfarande inte fått dom.
Enligt Pippilotta har paketet legat på mitt utlämningsställe hela tiden, jag har varit där flera gånger, uppgett kolli nr m.m. - MEN inget paket till mig..!
Jag har inte fått någon avi eller påminnelse avi.. okej att posten felar en gång, men två??? :-o

Sen har vi mailat av och an i TVÅ månader...!! Förstår att det inte är deras problem heller utan antingen utlämníngsstället eller posten..

För några veckor sen fick jag en påminnelse av kreditor, att betala min faktura från Pippilotta.se - Öööhhh... Hur skulle jag ha kunnat betala för nåt som jag inte fått och inte ens fått faktura på? Pippilotta.se visste att jag inte fått paketet ändå hade dom inte kontaktat Kreditor om det...
Sen häromdagen får jag ett brev från INKASSO - Nu får det vara nog!!!!
Vad håller dom på med??

Paketet har kommit i retur till Pippilotta.se nu och NU kräver dom att jag ska betala för retur-frakten. - ELLER HUR??
Pratade med Kreditor och dom höll med mig att jag inte borde betala ett öre, utan det får Pippilotta.se stå för eller ta upp med utlämningsstället.

Det var ABSOLUT sista gången jag handlade av Pippilotta.se - trodde man var lite rädd om kunderna :-o

Eller vad tycker ni..??

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att veta! Idiotiskt...

Hälsa Mandis att krya på sig från Fabbe =)

Anonym sa...

Skulle aldrig handla där mer!!!

Anonym sa...

Men fy fan vilken bajs service!

Anonym sa...

hej ! ja har också haft problem med pippilotta, beställde därifrån men grejjerna kom inte , jag fick också en påminnelse från kreditor, men jag hade inte fått det jag beställt, jag ringde pippilotta flera ggr men ingen svarade, jag mejlade å bad dem ringa mej (lättare att prata via tele än via mejl) men hon skyllde hela tiden på att hon inte hade tid att ringa , men tydligen tid att svara på mejl ? även där undrar man ju om dom inte är rädd för sina kunder.. då jag efter mkt om och men fick mitt paket var det en grejj som var helt fel :S
Så jag tänker heller aldrig mer beställa av dem !!
så dåligt av en webshop tkr ja!!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men herregud..hur tar dom hand om sina kunder på för vis?! Det är väl för jäsiken inte ditt problem heller om posten tappat, fått ditt paket på vift! Tummen ner!

För ngr dagar sedan hämtade jag ut paketet med kläderna från minipeople..dom jag bestälde efter att ha vunnit tävlingen hos dig =D Supernöjd!!!

Ha en bra dag! /Ulrika

Anonym sa...

TILL ALLA ER SOM FUNDERAR ELLER REDAN VET ATT NI BLIVIT LURADE AV PIPPILOTTA.SE

Jag har sniffat fram en hel del intressant information om barnbutiken på nätet som faktiskt lurar och missleder sina kunder skamlöst!! De har nu redan i minst ett års tid tagit emot pengar av kunder som beställer varor, men de har svårt att leverera för de har inte råd att betala sina fakturor till leverantörerna så de kan inte göra nya beställningar och kunderna får vänta på sina varor i flera månader. De lyfter även pengarna från Kreditor då kunden har valt att betala med faktura, men skickar inte varorna, vilket leder till att kunden får ny faktura med påminnelseavgift och även inkassobrev, men inga varor. Om någon kund får sina varor (de råkar finnas i lager) och vill returnera så får de vänta ända upp till ett HALVT ÅR med upp till 35 emailförfrågningar på vilka de bara svarar att ekonomiavdelningen sköter, och många har även till slut fått svar att pengarna är betalda, fast de inte alls är det.

Kunder har fått vänta från en till 11 månader för att få sina varor för att företaget har använt kundens pengar till nåt annat och inte kunnat betala sina räkningar till leverantörer, vilket betyder att de inte har kunnat beställa mera, och ändå skyller de hela tiden på att leverantören har leveranssvårigheter. Om kunden har returnerat varor eller hävt sitt köp efter en för lång väntan, har de fått vänta på sina pengar i evigheter, det finns fortfarande många som väntar. De har även skickat helt fel eller trasiga varor, troligen för att undvika för mycket likadana klagomål på internetforumen.

Mina pengar har de nu suttit på i 3 månader, och allt jag har fått är lögner om leveransförseningar från leverantören osv. Jag kontaktade leverantören själv (Baby Nord) och de sade att de inte har haft några leveranssvårigheter alls, och att de inte längre levererar till Pippilotta (de inte har levererat något till dem på en lång tid) för att de inte har betalt sina räkningar till dem, och att Pippilotta är påväg i konkurs.

DET ÄR SMÅBARNSFÖRÄLDRAR SOM BLIR LURADE HÄR, nu måste det bli stopp GENAST!

Företaget är inte mycket större än det jag själv hade, och där skötte jag ALLT SJÄLV, t.om. tillverkningen av en bärsjal. Jag misstänker att ägaren av Pippilotta, Gunilla, har en massa delade personligheter och inbillade ”avdelningar” som hon skriver om eftersom mejlen bollas från en emailadress och ”avdelning” till en annan och ingen vill ge nåt ordentligt svar när man frågar. Telefonen har de inte svarat i på länge. Den andra personen som är inblandad i detta aktiebolag är hennes man, Peter. Jag vet inte alls om stackars karln vet om vad som försiggår här, eller om han är lika inblandad i bedrägeriet som frun. Men allt detta ska vi och myndigheterna nu ta reda på!!!


OM DU VÄNTAR PÅ VAROR ELLER PENGAR FRÅN PIPPILOTTA.SE, VAR SNÄLL OCH ANMÄL DIG HÄR:

http://finance.groups.yahoo.com/group/anmalpippilottase/

för jag tänker nu till en början anmäla företaget till både finska och svenska polisen samt konsumentskyddet i EU (eftersom jag bor i Finland alltså) och jag kommer att kräva att alla kunder ska få sina pengar tillbaka MED RÄNTA och dessutom kommer jag att kräva skadestånd för dessa timmar jag har satt ner på att undersöka företaget och vad en massa arga kunder har skrivit om dem på internet. JAG BEHÖVER VAR OCH EN AV ER HJÄLP för att få myndigheterna att se hur stor sak det är frågan om, och för att myndigheterna ska kunna se till att VAR OCH EN AV ER en ska få era pengar tillbaka!!!

MVH, Susan Kanervisto
Finland

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos