Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 17 november 2009

ÅTERBESÖKET

Idag är jag hemma med båda barnen - alldeles själv..!! Än så länge inga problem ;-) Bara en liten Sessa som vill sitta i Mammas knä då Alvin ska käka.. :-o Inte så lätt att dela Mamma nu med en Lillebror!! Nejdå, Amanda har hittills fungerat SÅÅ bra med Alvin - vill helst hjälpa till med allt hela tiden, byta blöja, torka kräka, vagga och sånt *söt*
~~
Igår på återbesöket gick allt bra, först hörselkontrollen, sen läkarbesöket och till sist vikt och PKU-provet. Han är en frisk och fin liten pojke som växer precis som han ska ♥
~~
Idag ringde jag Amanda´s BVC sköterska och berättade att vi har fått en Lillebror och ville gärna ha henne som Alvin´s BVC sköterska oxå. Så på torsdag ska hon komma hit på ett hembesök ;-)
Trodde jag dom bara gjorde med första barnet.!!! - Trodde först att det inte gjordes i Sthlm alls, men på vår BVC mottagning gör dom det iaf ;-) Hur är det hos er??
~~
Vet ni vad - hemskt ledsen att jag inte hinner svara på alla kommentarer.. så fort vi kommit in i alla rutiner så blir det bättre!! Men ni ska veta att jag uppskattar allt fint och snällt ni skriver, så himla kul att logga in och mötas av ERA kommentarer!! Tack vare er jag lyckas göra mig tid att hinna uppdatera och ordna med alla tävlingar och tips ;-) Så stort TACK och KRAM till er alla ♥ P.s - ni ska veta att jag fortfarande kikar in hos er och har koll på er, hihi..

bloglovin

5 kommentarer:

lolla sa...

hejsan
oj vad mycket jag missat hos dig...Gud så han växer din lill prins...
Oc vilken SNYGG vagn LILA och allt,jag är barnsligt förtjust i barnvagnar...kikar alltid på dessa ute på satn...hihi...
ha det gott och sköt om er alla
keamen lolla

annah sa...

Här på BVC gör de också hembesök (om man vill). Vi fick automatiskt samma bvc sköterska till Lykke-Lie som Milton har. Känns skönt med samma även om hon pratar rätt mycket ibland.. hehe

Nina sa...

Skönt att besöket gick bra =)
Jo här gjorde dom hembesök med 2;an ; )

sara sa...

hos oss gjorde dom hembesök med ebba, tyckte det var skönt att slippa det denna gången.

Hannah sa...

Här gör dom också hembesök. Jag tackade vänligt men bestämt nej eftersom jag tyckte det känndes olustigt att få in en vilt främmande människa i huset. Tanken är god, men nej tack.

Dessutom var jag "soffliggande" i ca en månad innan jag kunde ta mig nånstans utan "bedövning" Så det blev sambon som fick äran att väga och mäta :P

Lite otrevligt att vår BVC tant blev lite stött av att hon inte var välkommen. Besöket är väl för barnet, inte för att se om man har städat ;)

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos