Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 23 december 2009

JÄKLA STHLM

Så jäkla less på skit jäkla Sthlm idag.... - LÄR ER ATT SKOTTA FÖR FAN..!!!! *gaaahhh*
~~
Promenadvägen som tar i vanliga fall högst 10min tog idag över en timme..!! :-o Inte skottat nånstans utan flera decimeter snö på vägarna... trottoarer existerade inte!!
Amanda kunde inte stå på sin bräda då fastnade vi helt, försökte få henne att gå men det var inte lätt, svårt för mig att gå ju.. bar henne emellanåt och drog vagnen efter mig.. Tillslut får jag sätta henne i vagnen, brevid Alvin och dra vagnen baklänges sista biten.. Struntade fullkomligt i att vagnen kunde gå sönder, bara så himla less och arg... svetten rann av mig!! Men Amanda väldigt nöjd då hon fick plats med Lillebror.. :-o
~~
Kom iaf fram till BVC tillslut, lite sen bara.. Tur jag började gå i god tid.!!!
~~
Idag är Alvin 5 veckor och 6dagar gammal, blir 6 veckor på julafton ;-) Han vägde 5326g och var 57,8cm lång. Min lilla knubbis ;-)
~~
Passade på att väga och mäta Amanda oxå, hon är 2år och 9månader, väger 15,3kg och är 96,3cm lång!! Stora tjejen min ;-)

~~
När vi var klara kom Älskling och hämtade oss så vi slapp försöka ta oss hem.. Hur svårt kan det vara att börja skotta i tid?? Vi var en sväng in på apoteket oxå och fyllde på med lite nässpray, puder m.m. inför julen och nyår - till våra snoriga barn!! :-o
Tack Älskling för att du kunde komma och hämta oss, du är bäst ♥ ♥ ♥ Vi älskar dig Pappa/Älskling!!

bloglovin

2 kommentarer:

Agnieszka sa...

Det är inte bara sthlm.... Nyköping är samma skit...:)

Anonym sa...

Jobbigt när det inte blir skottat, konstigt att det alltid blir snökaos i Stockholm, borde de inte lära sig någon gång?
Amanda är faktiskt längre/större än Elin fastän Elin är nästan ett år äldre.
Ha en bra onsdag *kram* Åsa

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos