Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
söndag 26 juni 2011

MYGGALLERGI

Ja, det är sant - det är Amanda! Hon hade här fått ett myggbett på kinden och ett på ögat och därmed svullnat upp så halva ansiktet såg helt missbildat ut. Jag trodde att hennes medicin som hon fått utskrivet faktiskt hjälpte men ack så fel vi hade. Det här var bara två av säkert 10st myggbett som hon fått i helgen :-( Vi har ändå gjort allt för att skydda henne!

Jag lider så otroligt med henne. För exakt ett år sen var det samma sak, fast det andra ögat.

Läs mer om myggallergi här.

bloglovin

8 kommentarer:

Sandra - mamma till Molly sa...

Åhh stackars Amanda, jag lider med henne också!
Jag har också tyvärr myggallergi och äter allergitabletter mot det. Ett myggbett svullnar upp som ett getingstick på mig så ja, jag är livrädd för getingar eftersom jag sväller upp ännu mer av ett sådant stick.

Hoppas hon får en bättre medicin som hjälper!

Josephine- Mamma till Elika & Nick sa...

Huga stackars liten :-( hoppas verkligen att hon blir bättre snart. Många kramar till Amanda

Mia sa...

Både jag o min bror har de. Han fick också på ögon och hals medan ja fick på händer och rygg.. Hans allergi har blivit bättre nu när han blivit äldre och min med trodde jag. Men den har blommat ut igen o ja går för tillfället runt med ett dubbelt så stort knä än vanligt.. Kram

maria sa...

men ååååh lilla gumman. min ena son har med myggallergi. och myrallergi. svullnade upp runt fotlederna o blev helt blå av myror. fick äta massa kortison o allergitabletter

Anonym sa...

Madde -tycker du ska be om att få en Epipen-spruta (adrenalin) utskrivet åt henne.. syrrans yngsta är också allergisk mot myggbett och enl barnkliniken kan det vara lika livshotande som getingstick är för vissa. Är ju kritiskt en sån gång när man har långt till sjukhus. Bara för att det går bra en gång betyder inte att man reagerar lika lindrigt nästa.

Hoppas hon blir bra lilltjejen, Kram Linda Lindström

Cissi sa...

Åh stackarn! Är själv allergisk mot myggbett... Tycker absolut att du ska be att få en epipen-spruta! Många som är allergiska mot myggor är även allergiska mot getingar.. Och precis som med getingar blir ofta reaktionerna värre med varje stick... Inte för att skrämmas.. ;) Men kan vara bra att vara förberedd!

Hoppas svullnaden lägger sig snart!

FruLundin sa...

Stackars lilla tjejen! Förhoppningsvis blir det bättre med åren precis som med min allergi.

✫Familjen Bus✫ sa...

nämen lilla gumman dååå! Stackarn....
Vad hemskt att vara så allergisk!

Kram kram

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos