Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 18 november 2008

MUPPSAN SVARAR:

Ska svara på en fråga sen Muppsan´s frågestund:

Mia undrade: När flyttade du ner till Fjollträsk och övergav det som många kallar Norrland?Längtar du aldrig hem?

Svar: Jag flyttade till Sthlm i januari 2005, hade precis pluggat klart, träffat KÄRLEKEN då jag var och svirat ute på Sthlms krogarna några månader innan. Åkte till Sthlm varannan helg i början.. började bli dyrt och lite jobbigt.. Bara att fatta ett beslut - fanns inget som höll mig kvar i skvaller träsket Fränsta (förutom vänner & familj då) så ett rätt enkelt beslut fick mig till huvudstaden.
Det enda jag saknar där hemma i Norrland är min familj och mina vänner. Absolut inget annat.. hann bli så less på att alla visste allt om alla.. inget privatliv alls.. Men finns ju många som gillar d oxå, kanske lite charmigt tycker många med byliv.. :-o
Nej tack, i 21år tillbringade jag mina dagar i kalla Norrland, nu är det Sthlm som gäller, det är här du kan göra karriär och hitta på mycket skoj för både vuxna och barn..!! Love it ;-)
Får fasiken panik av att vara hemma och gå på byn... :-o

1 kommentarer:

Anonym sa...

hihi... Jag förstår till fullo hur du menar.
Jag är fortfarande, efter fem år i denna by, väldigt anonym. Vilket är bååde skönt och jobbigt.
Den här byn är väldigt svår att "komma in i".
Men jag trivs ändå hur bra som helst. Även om det är långt till mina nära och kära. :-(
Men jag har ju inte lika långt som du har. :-)

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos