Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 1 augusti 2011

EN MORGON AV PANIK

ATT00028ATT00031

ATT00034ATT00037

Väcktes av Alvin som ropade på mig vid åttatiden imorse, gick upp och gjorde ordning vällingen i vanlig ordning, ropade bara på Alvin att jag kommer snart. Men precis då jag var klar började han skrika och gråta hysteriskt, så jag rusade in i hans rum – lilla gubben hade lyckats fastna med benet mellan spjälerna. Hur det var möjligt det vet jag inte, måste ha tryck igenom sitt knä på nåt vis. Hur än jag försökte så lyckades jag inte få tillbaka benet, det var tvärstopp då man kom till knät. Var tvungen att få honom att sitta ner för han hade sån panik då han stod upp på ett ben Ledsen Satte ner honom försiktigt, rädd att jag skulle lyckas göra illa honom ännu mer. Sen sprang jag runt och leta verktyg men hittade inget och ville inte vara ifrån honom mer än nödvändigt. Då jag fått ner honom sittandes så lugnade han ner sig iaf så jag kunde slå på TeleTubbies och han kunde dricka sin välling. Sen var det bara att ringa Älskling och be honom komma hem och hjälpa mig – annars hade jag nog slagit sönder sängen. Som tur var så var Älskling i närheten och kom hem väldigt snabbt och kunde skruva upp sängen så vi kunde ta loss spjälorna och få loss hans lilla ben.

Puh – vilken start på veckan hemma i Sthlm! Och JA, jag är bloggskadad som tar kort då en sån här olycka skett.

2 kommentarer:

Janeth sa...

Stackars liten!! Skönt att allt gick bra, men himlans otäckt när det händer olyckor.

Här gjorde stora sonen oxå en sån grej när han var liten. Men han fick igenom sitt huvud vid en järn grind utomhus!! Fråga mig inte hur, jag minns knappt hur vi till slut fick loss honom =P

Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen sa...

Båda barnen har fastnat så ett par gånger hemma med, det är så hemskt men det är ju tur man får bort dom.

När sambon var liten tryckte han huvudet mellan ett träd och en sån "pinne" som ska stötta upp trädet, det slutade med att vaktmästaren fick komma och såga ner pinnen :P där kan man snakca om att sitta fast ordentligt haha

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos