Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
torsdag 19 april 2012

UT MED DEN GAMLA & IN MED DEN NYA

174_253_IMG_0914

För över ett halvår sen satte jag in en kopparspiral som jag sen dess hatat! Jag blöder i kopiösa mängder då jag har mens och i säkert närmare 2veckor varje gång. Sen någon regelbunden mens det har det inte varit heller så tankarna om att man varit gravid har gått ett flertal gånger. Känns inte riktigt helt okej då man faktiskt har ett preventivmedel?! Så nu ska den ut och in ska en hormonspiral istället! Dock är jag mycket nervös – tyckte inte det var en direkt angenäm upplevelse att sätta in kopparspiralen så nu vet jag ju vad jag har att vänta mig. Först ska en ut och sen ska den nya in…

Någon som varit med om samma problem? Ni som har hormonspiral, fungerar den bra?

12 kommentarer:

Mia sa...

Uscha... Det där med preventivmedel är ju inte det roligaste. Jag har en stav i armen, och det där med mens... Ungefär som du, man blöder ca 2v, har uppehåll en dag, sen tar skiten om. Och när det väl är slut så har man ändå inte mer än typ 4veckor innan det börjar om igen.
Hade tänkt att byta till hormonspiral jag med, men jag får vänta på ditt utlåtande först då. ;-)

Sophie - miss Trucker ☆ sa...

En kompis hade samma problem med kopparspiralen och fick byta. Hon var jätte nöjd med bytet och har inte längre vart några problem för henne.

Så hoppas det går bra för dig också =)

Amanda sa...

Jag har samma problem med hormonspiral. Funderar på att ta väck den och gå tillbaka till pillrena jag åt innan. Vi valde att prova spiral eftersom jag blev gravid trots piller men jag har konstant blodbrist nu och orkar ingenting så någon spiral blir det nog inte för mig. :P
Håller tummarna att det funkar för dig!

Madde sa...

Jag satte i en kopparspriral för länge länge sen. Innan William blev till tror jag. Men hon som satte i den hade satt i den snett så jag hade så galet ont att efter två dagar gick jag tillbaka och sa åt henne att ta ut den. Hon tog inte på sig något som hade med det att göra om att hon hade satt i den fel eller något.. Sjukt.

Hoppas att hormonspiralen fungerar bättre. :)

Kram.

Sanna sa...

Har haft hormonspiral i snart 5 år, så min ska snart ut och antingen ska ny sättas in eller också antar jag att jag byter till något annat. Min har funkat riktigt bra och jag får ingen mens alls, så sparar in en himla massa pengar.

Kram Sanna

Niehoff sa...

Jag satte in en hormonspiral för 1 år sen och de 10 första månaderna blödde jag nästan konstant. Men nu blöder jag inget alls istället. Var på väg att "ge upp" men nu är det perfekt och jag är glad att vi stod ut :-)

Lycka till! Kram

Veronika sa...

Jag har nyss tagit ut min hormonspiral då jag gick upp i vikt,fick humörsvängningar och minskad sexlust så nu är jag tillbaka till kopparspiralen igen, jag hade också stora blödningar men min barnmorska rekommenderade mig att ta cyklo x och det har halverat min blödningstid och mens :) Men hoppas det funkar bra för dig. Alla råkar ju inte ut för biverkningar.

Anonym sa...

Samma för mig. Bytte till hormon o de är toppen!! Värt pengarna. Ta två Alvedon och Ipren, sen kände jag inget när den sattes in :)

Anonym sa...

Haft min hormon i snart ett halvår, haft små blödningar istället för mens i mängder. Känns som den håller på att försvinna helt! Lycka till!!

Sanna sa...

Det bästa jag gjort var att byta från koppar till hormonspiral. Mådde skit till en början, små skvätte o hade humörsvängningar som hette duga. Men håll ut, det blir mkt bättre o värt allt besvär tillsist.

Har sedan 6 mån ingen mens alls:) Å hur skönt är inte det...
Alla jag känner är jätte nöjda med hormonspiralen. Behåll kvittot, för du får halva summan tillbaks om du inte skulle vara nöjd/behöva ta ut den inom 1 år. Lycka till!

Desirée Larsen sa...

Hade samma problem! Hormonspiralen var mycket bättre men tyvärr fick jag ta ut den med eftersom allt bevisligen inte sitter på samma sätt där nere nu som innan graviditeterna..

♥ Sojka ♥ sa...

Jag har testat koppar innan och jag kommer nästa gång ta hormonspiral för den kan man bli av med mensen. Inte säkert men tänkte efter nästa barn sätta in direkt vid efterkontrollen. Ja om man nu får det för det är ju som med minipiller har jag för mig. :)
kram

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos