Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
torsdag 26 april 2012

DAGS FÖR VALPAR IGEN?

ATT01418

Remember this? Höggravid Leeloo, faktiskt samma dag som valparna föddes!

 

Idag är det dags för att para Leeloo igen – så kanske kanske har vi valpar igen lagom till sommaren. Vågar inte hoppas för mycket, att lyckas två gånger på raken känns inte troligt. Men men.. vi får väl se Blinkar Denna gång parar vi Leeloo med en annan chihuahua, en svart/brun kanonfin hane. Jag hoppas ju på att lyckas få någon helsvart valp – då kanske vi måste behålla den, hihi..

För er som undrar – det är okej att para en chihuahua två gånger på raken så dom får valpar båda gångerna, men sen måste tiken vila minst ett år. Jag skulle aldrig hålla på med avel och jag inte var insatt och påläst, samt rådfrågat med kennlar och veterinärer. Det är min hund och jag skulle väl aldrig göra något mot henne som skadar henne?!?

Det jag hoppas denna gång är att det blir färre valpar – som ni ser på bilden så blev Leeloo gigantisk och jag led så med henne sista tiden.

2 kommentarer:

Lii sa...

Håller tummarna att det tar sig denna gången med :)

Ha en fin dag!
Kram

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Åhhh godis :) Jag saknar min kennel :) Det var nog det mysigaste när man fick se valpningen och sen hur de blev små vovvar :)

Toppen!!

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos