Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 15 maj 2012

SM 2012 UF–FÖRETAGANDE

image0012

ATT00075 (2)

ATT00035 (2)ATT00045 (2)

ATT00055 (2)ATT00065 (2)

Igår var jag bjuden på lunch och rundvandring på Älvsjömässan där SM i UF företagande anordnades. Vi började med en god lunch och fick träffa VD:n för UF som berättade kort om det ideella företaget, därefter gick vi ner till den historiska väggen där Edward Blom berättade glatt för oss om Sveriges företagande sen 1800-talet och framåt. Avslutningsvis så gick vi runt på mässan och fick ta del av alla duktiga gymnasieelevers UF företag, – uppfinningar, tjänster, hantverk och massa mer. Otroligt imponerade av många montrar, se bara på bilderna! Några tjejer som stack ut och verkligen kunde sälja sin produkt var tjejerna från Norrland (såklart), Freyja UF. Jag var sjukt nära att köpa deras “snygga” menskoppar, bara för att dom var så duktiga på att sälja sin produkt, dom visste vad dom pratade om och trots sin unga ålder så kunde dom tala om vad vi mammor behövde då vi klämt ur oss ungar utan att bli generade! Okej, lite också för att jag alltid varit nyfiken på en och tänkte jag skulle slå till och uppmuntra dessa duktiga tjejer, sen kom jag på att jag troligtvis inte får någon mens längre då jag precis satt in hormonspiralen, haha.. Jaja – om den kommer tillbaka då kommer jag utan tvekan köpa min menskopp av er tjejer!

1 kommentarer:

Elin sa...

En kille jag jobbar med var oxå där nere och ställde ut. Han designar och syr klänningar. Jätteduktig. Undrar om du såg honom? Kramar

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos