Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
fredag 25 maj 2012

MYCKET ILLA LINDEX

Lindex Shop Online - ShortsLindex Shop Online - Shorts

Fast inte bara Lindex, de flesta skyltar med dessa korta shorts till våra barn – min dotter är fem år men väldigt lång så hon har stl 128 och snart uppe i 134 till och med, det betyder att hon längre inte handlar kläder på barnavdelningen utan nästa avdelning, på samma som större barn och tonåringar. Känns som det är ett väldigt stort steg mellan dessa och borde det inte finnas ett mellanting? Jag menar shortsen ovan är för baby/barn, varför finns inte dessa i större storlekar oxå? Finns liksom inga “barnsliga” kläder längre att hitta till Amanda, hon älskar ju klänningar med t.ex Disney figurer på. Jaja, fick spotta och fräsa av mig lite, kanske fler som reagerat precis som jag?!?

5 kommentarer:

Linda sa...

Hittade till din blogg för några dagar sedan och har sedan dess tittat in varje dag :-) Fin blogg du har!
Jag håller absolut med dig om det här med shortsen. Det borde finnas mellanting och det gäller i princip alla kläder, tycker jag och både pojk och flickkläder. Drar barnen lite större stl än vad "de ska enligt åldern" ja, då är det tonåringsavdelningen som gäller. Mindre bra...
Ha en trevlig helg!

Linda

LILITH - Mamma med Borderline sa...

Förra året fick jag köpa en storlek större till dottern när hon skulle ha shorts, och ändå slutar kanten precis där rumpan och låren går ihop. Till sonen finns det däremot hur mycket långa, bekväma short att leka i som helst.

zasata sa...

Dom längst upp såg jag i stl 164 på vår lindex, kanske felmärkt då? kanske inte trycker var på dock.

Men hur stor är Amanda?? Ebba har ca 116 och är 113cm och 17-18kg..

madelein mamma till sex sa...

Min dotter som är åtta gillar också de där färgglada gulliga kläderna men måste få på sig annat eftersom hon har strl 146. Tycker de borde ha dem i upp till 146 för alla ungar är olika

Nina sa...

dem där shortsen högst upp köpte ja nu till theo. men ja vet inte om ja kan kalla dem shorts. dem är jätte långa på honom. ska väl vara som trekvarts antar jag? ja leta efter någe mellanting, men kunde inte hitta det. antingen var dem sådär långa eller som dem undre - jätte korta. verkligen super trist att det ska vara så. å varför måste tonårsstorleken vara yberkort? känns inte helt ok heller. Helt sjukt att tänka tanken med att en 5 åring ska gå klädd som en tonåring (som dem tydligen tycker ska ha kortkort).. =(

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos