Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 21 maj 2012

SKA VI ÅKA PÅ ALLT?

springmask_24229409

Inatt vaknade Amanda igen och klagade över värk och att det kliade i underlivet, kände att nu måste jag verkligen kolla och se efter sprickor eller liknande då hon klagat flera gånger. Lyser och kikar, pillar lite för jag ser lite flytningar – eller vad jag trodde i alla fall för då jag pillade på det vita fick jag med det ut och “det” fastnade på mitt finger. Det vita vvar ca 1cm långt och det SPRATTLADE – gaaaahhh!!! Fy fan vad äckligt! Förstod direkt att det var springmask hon drabbats av, tror jag låg och kliade mig hela jäkla natten. Även Amanda hade svårt att sova efteråt då hon visste vad hon hade därnere, stackaren Ledsen Blev ett besök hos läkaren imorse för att kolla så inte Amanda även fått slidkatarr eftersom det var där jag hittade maskarna, inte i rumpan där dom håller till i vanliga fall.

Så nu har vi alla fem i familjen fått utskrivet medicin så vi behandlats allihopa – för säkerhetsskull så smittan inte bara går runt runt. Nu pågår sanering för fullt – alla leksaker torkas av, badrum spritsaneras, alla golv svabbas, sängkläder byts ur, underkläder byts flera gånger om dagen och ja – allt annat tvättas och torkas. Ja – jag är lite manisk!

9 kommentarer:

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias sa...

Hua vad jobbigt!

Desirée Larsen sa...

Usch vad jobbigt :(

Mia sa...

Åh, stackars barn!
Fan vilken panik jag hade fått om det var jag.
Måtte de försvinna jävligt snabbt!!

Jinni sa...

Fy vad läskigt! Hoppas de försvinner snart. Jag hade också blivit lite manisk om det hände. Usch hatar kryp öht och parasiter typ mask, fästingar m.m. är det värsta. Usch usch usch!

Christina sa...

Så bra att du är noggrann med städningen av hemmet :) Hoppas det går fort över.

Johanna - Maersta sa...

Åh, fy vad nasty! Hoppas de försvinner fort nu med medicin och att ni får klara er utan fler åkommor nu!

Malin sa...

Vet du, manisk får man bli när det är maskar vi snackar om! *ryser*

Malin sa...

Vet du, det är helt okej att bli manisk när det är maskar vi pratar om! *ryser*

Irené sa...

Hej Madde!

Vi har alltid "maskmedicin" hemma eftersom vi drabbats mer än en gång av de där krypen... Huvaligen!!

Stackars er... Men det går snabbt över!

Kram på er!

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos