Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
fredag 16 juli 2010

DAX ATT BANTA??

Nu är jag riktigt less på alla extra kilon jag gick upp då jag träffade Älskling.. Kan liksom inte som andra bara skylla på graviditeterna!! :-o

Nåt jag vet fungerar grymt bra för mig men är otroligt jobbigt är bantarsoppan!! Med kål, lök, morötter m.m. Är sugen att försöka köra en vecka för att få en start på viktnedgången!! Sist jag körde, för många många år sen, gick jag ner 5 kg på en vecka, rätt bra va??

Men eftersom jag ammar endel fortfarande undrar jag om jag verkligen kan köra den här extrema dieten, kanske resulterar i diarré för Alvin oxå.. :-o

RECEPT KÅLSOPPA/BANTARSOPPAN

6st stora lökar, 2st burkar (800g) kons. tomater, 1 mellanstort kålhuvud, 2st påsar löksoppa, 2-3st buljongtärningar, 2st gröna paprikor, 4st morötter, 1st selleristjälk, soya - täck med vatten och koka i en timme!!

DAG 1:

All sorters frukt, (ej banan). Massor av soppa!!

DAG 2:

All sorters grönsaker (ej ärtor, säd, bönor). Massor av soppa!!

DAG 3:

All sorters frukt och grönsaker (ej potatis och banan). Massor av soppa!!

DAG 4:

5-8st bananer, 5-8st glas lättmjölk. Massor av soppa!!

DAG 5:

5-6st tomater, 300g nötkött. Massor av soppa!!

DAG 6:

Så mycket nötkött du orkar och grönsaker. Soppa!!

DAG 7:

Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker, sockerfria safter. INGEN soppa!!

Kanske ni är några som oxå vill gå ner lite i vikt och vill testa soppan?? Kanske vi kan hjälpas åt och stötta varandra?? Lämna en kommentar om ni vill vara med, så kör vi. Fr.om. måndag nästa vecka kör vi, OK??

bloglovin

9 kommentarer:

Johanna sa...

Är syftet med soppan att få diarré? Undrar bara eftersom du skrev "för Alvin också". Men diarré är ju effektivt för att gå ned i vikt! :)

Skulle gärna prova, men får vänta ett tag tror jag.

Lycka till! :)

Anonym sa...

jag hade gärna hängt på men eftersom jag ammar rätt mycket fortfarande törs jag nog inte riktigt starta än... dock ska jag spara receptet och prova när gossen är lite större :)
hur funkade det för dig sist, tog det lång tid innan de 5kg kom tillbaka?
mathilda

Anonym sa...

hej!

Har hört att miljögifter går över till mjölken om man snabbt går ner i vikt..tror att man kan banta men försiktigt så man inte rasar i vikt.

MAMMAFIA sa...

Jag hade inte rekommenderat att banta då du ammar. Precis som Anonym skrev så kan gifter som uppkommer vid viktnedgång gå över i mjölken. Ajabaja. Vänta du ett tag är mitt tips. Men därefter: lycka till =) Men visst, du gör som du vill,,, Kram!

Unknown sa...

Inte skall du väl banta, äta mer näringsfattig mat under amningsperioden? Dra hellre ner på socker och öka motionen.

Kanske låter en smula hård, men tycker det är synd att bara tänka på sina extrakilo när man ammar ett barn som har modersmjölken som en stor energikälla. Banta kan man göra senare i livet.

Hoppas att du inte tog illa upp!

Anita.H sa...

Tror alla numera bojkottar vikgtväktarna. Där äter man riktig mat. Jag har viktväktat i 5 veckor nu och gått ner 8 kg, sammanlagt under ett halvår men mer till och från är jag nu 17 kg fattigare och får ändå äta mat och vara mätt :-) Och mat en ammandes bebis tål :-)
Fast JAG har ingen sån :-D

Elin sa...

Tycker du ska testa GI. Det har jag gjort och gått ner 12 kg sen i början på februari.Funkade super bra för mig.. Och det kan du dessutom göra medans du ammar. Hoppa över fas ett bara för den är inte bra för lille man. Lycka till :-) Kramar

Anonym sa...

Sparar receptet, blir nog till att testa sen när jag slutat amma.... :-)

Kick sa...

Jag har ett mycket bättre förslag, Muppsan. På måndag ska jag prova LCHF en vecka, vill du hänga på. Det innebär att man äter så lite kolhydrater som möjligt (socker). Man får äta fett :) Exempelvis ska man undvika pasta, ris, potatis, vitt bröd, frukt och så klart godis. Man får äta alla grönsaker som vuxit ovan jord hur mycket som helst. Så om man grillar tex, äter man ju kött och nån fet smaskig sås och en massa sallad. Det är ju inte så svårt. Vet många som har gått ner på detta sätt och jag som är sockerberoende kommer säkert må mycket bättre av att äta så här. Som sagt, hänga på??? ;)

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos