Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 20 april 2009

NYA JOBBET

Nu har jag börjat på mitt nya jobb - känns alldeles fantastiskt - ett kanon bra gäng ;-)

Blev en mjuk intro idag med möte, rundvisning, träffat lite personal och en lång lunch på kina restuarangen - mums!!! :-D

Jag har fått jobb hos min tidigare arbetsgivares konkurrenter - Carema, som nu är störst i Sverige ;-) - Jag har fått en helt ny tjänst som aktivitetschef för 15st avdelningar samt ansvarig för administation.
Inte riktigt bestämt tiderna än eftersom jag ska arbeta deltid, det är bara dagtid, antingen ca 8-14 mån-fre eller längre dagar och ledig fredagar.. hmmm.. vad hade ni gjort?? Jag känner nog mest för kortare dagar så Amanda inte får så långa dagar på dagis, Älskling lämnar ju henne redan sju igen nu.

Nu tror jag lasagnen börjar bli klar så har inte tid att sitta här ;-) Syns lite senare!!!
Lovar att svara på alla kommentarer så fort jag hinner med mig, har inte glömt bort er!! ♥ ♥

10 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!

Jag skulle jobba kortare dagar för att hinna umgås med mitt barn.

*kram* Åsa

Amanda sa...

Det låter juh som det kommer bli kanon! Jag hade också valt kortare dagar.

lolla sa...

hejsan
kul att det kändes toppen på ditt nya jobb....
kortare dagar är nog det bästa skulle jag tycka så hinner man träffas lite längre varje dag...
gillar din blogg skarpt
kram lolla

Elin (Edvinsmamma) sa...

Jag skulle valt kortare dagar, man hinner ju vara med sitt barn så mycket mer då än om man slutar kl 16...

Hoppas att du kommer att trivas på ditt nya jobb :)

Kram

Karin (Albins mamma) sa...

Men vad roligt med det nya jobbet, grattis! :)

Det är nog bäst både för dig och Amanda att ha kortare dagar.

Mina Prinsar och Jag sa...

Vad kul att nya jobbet verkar bra!
Viktigast är att trivas....

Tänkta tipsa om att jag har en tävling i min blogg för första gången!
Det är inte så många tävlande så vinstchansen blir ju rätt stor om du har lust att vara med ;-)

http://www.minaprinsarochjag.com/2009/04/tavling_19.html#comments

Ha en bra kväll och smaklig måltid!
(lät hur gott som helst med lasagne)

vintageretroprinsessa sa...

Spännande med nya jobbet hoppas att du ska trivas kraaaam

Lustjägarna sa...

Grattis till nya jobbet. Låter ju som ett toppenbra jobb - Kul!

Går det inte att få en mix? En längre dag och ett par kortare dagar.
Fördelen med en längre dag är att man kan få mycket gjort som man inte hinner på en kortdag.
Kortdagar kan vara skönt då det inte blir så lång tid på dagis, men det kan också vara bra att få vara en hel dag på dagis så att man får vara med om allt någon dag i veckan.
Svårt, ta det som passar dig, jobbet och dagsrutinerna för dottern bäst.
Lycka till!

Creative Lounge sa...

Grattis till nya jobbet! :)
Vi har våran salong & butik också bredvid en kinarestaurang och jag kan lova dig att du kommer bli less! ;)

Ha det gott!
kramar

Josephine *Elikasmamma* sa...

Skoj med nytt jobb =) Hoppas du kommer trivas =)

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos