Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 26 augusti 2009

VÄGRAR DAGIS

Vet inte om Amanda har fått vara hemma för mycket på senaste eller om det bara är en period...

- Hon vägrar att gå på dagis!! Det är nog det första hon säger på morgonen... "inte dagis idag" "inge mera dagis"... det gör så ont i mitt Mammahjärta då hon säger det... Kanske därför det har varit så lätt att låtit henne varit hemma istället..

Iaf, idag fick jag säga att vi skulle följa med storebror till hans skola (hans skola och dagis ligger intill varandra), men när han hoppat av bussen och vinkat till oss så bröt krokodiltårarna ut.. Floder rann nerför kinden och hon började nog ana att vi var på väg till dagis oxå...

Fick överlämna henne till hennes fröknar och nästan springa därifrån.. usch... avskyr när jag känner att jag lägger över min ångest på henne.. om jag bara biter ihop och inte låter henne se att jag oxå blir ledsen då hon blir det så går det oftast bättre...

Men men.. det som man får glädja sig med är att så fort jag gått därifrån så blir hon glad igen.. hon leker säkert med sina kompisar för fullt just nu!! ♥




3 kommentarer:

Maria sa...

Det gör verkligen ont i mammahjärtat när de blir så ledsna men som du säger blir de oftast glada direkt igen när man har gått. Som tur är!!

Ha en bra dag

Kram Kram

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jag känner igen det där! Vi "kämpar" oxå med lilleman..Eller jag kanske man ska säga. Då pappa lämnar så blir det i regel ingen tår för lilleman men då jag gör det så darrar underläppen på honom redan innan vi kommit dit. Vet inte om han känner på sig att Tantmamman mer känslig..för precis som du säger, det gör så ont i mammahjärtat. Tårarna är ju nära för en annan oxå!

Kram

Creative Lounge sa...

Vi är inne i exakt samma period...Trots att man vet att man lämnar i goda händer så gör det ont att lämna. *PHJU*

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos